Jedním ze zajímavých a málo známých leteckých motorů čs. konstrukce byl vzduchem chlazený invertní osmiválec M-441 o středním letovém výkonu. Tento motor byl od roku 1956 vyvíjen ve Výzkumném a zkušebním leteckém ústavu Praha pod vedením Ing. Václava Kačírka. Byl vybaven kompresorem, reduktorem a vstřikováním paliva do kompresoru. Výfukové roury byly opatřeny ejektorovým zakončením zlepšujícím chlazení a vyvozujícím malý přídavný tah. Od motoru byl požadován vysoký startovní výkon a úsporný chod na cestovním režimu. Vývojovému kolektivu se podařilo tyto úkoly splnit a v roce 1958 prošel motor úspěšně pozemními zkouškami. Prototypy motorů se vyráběly v Leteckých opravnách Malešice a vážně se uvažovalo o jeho sériové výrobě. Ta se však nikdy nerozeběhla a vyrobené kusy se posléze dostaly do jinonických Závodů Jana Švermy. Ve sbírkách VHÚ se nacházejí dva kusy tohoto motoru, oba byly předány jako neperspektivní do Leteckého muzea VHÚ po jeho vzniku.
Technická data motoru M-441
Osmiválcový vzduchem chlazený řadový invertní motor do V o maximálním výkonu 221 kW (300 k) při 3 000 ot/min.
zdvihový objem 7,97 l
hmotnost 250 kg