Ve sbírkách padákového materiálu VHÚ se nachází velice vzácný sedací padák F.P.S.. Jde o první záchranný letecký padák čs. konstrukce škpt. Fialy, kpt. Popeláka a Ing. Svobody (odtud F.P.S.). Prý se hodně podobal americkému Irvinovi, ale byl zhotoven z domácích materiálů. V roce 1927na něm probíhaly zkoušky s figurínou, které přinesly dobré výsledky, a proto bylo 26. dubna 1928 přikročeno ke zkušebním seskokům rtm. Vrecla z letounu Aero A-24. Všechny seskoky dopadly úspěšně a padák poté holešovická firma PAK vyráběla sériově. Sedací padák s kruhovým vrchlíkem z šapového hedvábí měl lněné popruhy a obal z plachtoviny. Do sestavy patřil vrchlík se šňůrami, nosný postroj s rychloodpoutávacím zámkem, obal padáku, výtažný padáček, ohebná hadice, uvolňovací ocelové lanko, uvolňovač a transportní brašna. Vrchlík měl plochu 41 m² a 24 šňůr z čistého hedvábí. Hmotnost celého padáku byla 9 kg. Zvláštností byl rychloodpoutávací zámek, umožňující letci se po dopadu rychle zbavit vrchlíku, aby jím nebyl vláčen po zemi.
Tento unikátní padák získal VHÚ převodem z Národního technického muzea Praha v roce 1991.