Český malíř a legionář Otto Matoušek vytvořil k pětiletému výročí bitvy u ukrajinského Zborova tiskovou matrici pro grafický list. Použil velmi starou metodu dřevořezu, při které je do dřevěné desky vyryt příslušný motiv po létech, přičemž umělec odebírá plochy, které mají při otisku zůstat bílé. Dílo pochází z umělcova ateliéru v Českých Budějovicích a má výjimečný ráz autenticity. Portréty tří legionářů – ruského, francouzského a italského – vyjadřují obecnou symboliku boje proti rakousko-uherské monarchii za první světové války.
Autor díla Otto Matoušek (1890–1977) vystudoval v letech 1910–1915 pražskou Akademii výtvarných umění u profesorů Jana Preislera a Františka Koblihy. První světová válka však přerušila jeho začínající uměleckou dráhu. V roce 1914 narukoval na východní frontu, kde padl do ruského zajetí. O dva roky později se přihlásil jako dobrovolník do řad 1. střeleckého pluku čs. legií v Rusku. V roce 1919 byl vyslán Informačně-osvětovým odborem do Japonska, kde studoval grafické techniky. Osvojil si zde minimalistický přístup, charakteristický pro celou jeho další tvorbu. Po návratu do Československa působil v umělecké skupině Památníku odboje. V červnu roku 1922 byl vyslán spolu se skupinou historiků a výtvarníků do ukrajinského Zborova, aby zde zachytil místa bojů čs. legionářů v roce 1917. V roce 1924 přesídlil zpět do rodných Českých Budějovic. Za protektorátu byl odsouzen za ilegální činnost a vězněn v nacistickém koncentračním táboře Flossenbürg. Patřil k těm, kteří měli to štěstí, že útrapy nacistického teroru přežili.