V muzejních podsbírkách se kromě zcela jasně identifikovatelných sbírkových předmětů nacházejí také blíže neupřesněné exempláře, případně kusy, jež vyvolávají z nějakých důvodů otazníky. Práce kurátora podsbírky kromě řady jiných povinností spočívá také ve snaze co nejpřesněji identifikovat daný předmět za pomoci dostupných informačních zdrojů. Ne vždy je však snaha korunována úspěchem a otazníky přetrvávají. Mnohdy svoji roli sehraje náhoda.
Mezi několika leteckými signálními pistolemi vz. 28 v podsbírce VHÚ se nachází exemplář bez výrobního čísla, obvykle vygravírovaného na horní ploše těla pistole pod firemním popisem. Důvody, proč tento exemplář postrádá obvyklé výrobní číslo, zůstávaly nejasné. Vzhledově a konstrukčně se nijak neodlišuje od běžných sériově vyráběných kusů, takže se zjevně nejedná o nějaký zkušební či vývojový exemplář.
Zevrubná prohlídka přinesla zjištění, že některé drobné součásti nesou výrobní číslo zbraně 761. Kromě závěru se nachází také na vytahovači nábojnic, na spoušti a na kratším rameni dlaňové pojistky, což je ale patrné teprve po sejmutí střenek. Po odejmutí bočnice spoušťového mechanismu se počet součástí značených výrobním číslem rozšiřuje ještě o bočnici a tělo pistole, kde je číslo vyraženo na vnitřní stěně lůžka součástek.
Zjištěné číslo tak vedlo k úpravě údajů v evidenci předmětu, dosud vedeného bez výrobního čísla. To však stále nevysvětlovalo, proč výrobce, jímž byla Česká zbrojovka, a. s. s továrnou ve Strakonicích, exemplář neoznačil na obvyklém místě.
Vysvětlení přineslo až nalezení objednávky MNO čj. 2760 – V./3. odděl. 1938 ze dne 16. února 1938 ve Vojenském historickém archivu (VHA) v Praze. Předmětná objednávka, udělená České zbrojovce, zněla na opravu jedné raketové pistole vz. 28, čís. 761 a poodhalila osudy uvedeného exempláře.
Pistole s číslem 761 tvořila výzbroj letounu Š-328n č. 62, jenž se v důsledku srážky s letounem Letov Š-328v.2, vybaveným vlečným terčovým rukávem, zřítil 12. února 1936 nad leteckou střelnicí Malacky-Nový Dvor. Bližší informace o tragické události podává článek dr. Petra Švandy CSc., otištěný v časopisu L+K 2009/03 a dostupný ve veřejných zdrojích. Oba zmíněné letouny se ve spolupráci s protiletadlovým dělostřelectvem měly podílet na plnění plánovaných úloh leteckého výcviku v praktické ostré střelbě v noci nad leteckou střelnicí. Průběh celé akce s tragickým vyústěním popisuje autor následovně:
„Posádku vlečného stroje tvořili pozorovatel četař déle sloužící polní letec střelec Josef Růžička a pilot četař déle sloužící polní pilot letec Werner Bayer (psáno i Beyer), příslušníci náhradní letky pluku určení novodvorskou leteckou správou. Jejich letadlo bez problémů odstartovalo v 19:00 a následně dosáhlo cílové plochy střelnice (prostor ,Bʻ). Během letu ve směru od Malacek osádka vypustila vlečný terč, a když stroj zamířil na Rarbok (dnes Rohožník), vystřelila bílé rakety – signál pro osvětlení rukávového terče světlomety. V té chvíli (v 19:54) odstartovalo z letiště směrem do prostoru ,Bʻ tzv. ,útočnéʻ letadlo. Byl to Letov Š-328n (výrobní číslo 62, původně číslo 16) patřící (noční stíhací) letce 91 Leteckého pluku 6 dislokované na letišti Praha-Kbely. Jeho posádka složená z pozorovatele čet. délesloužícího polního leteckého střelce Josefa Holčíka a pilota četaře délesloužícího polního pilota letce Maxmiliána Knoppa měla v uvedeném prostoru plnit plánované úlohy leteckého výcviku v praktické ostré střelbě z leteckých palubních zbraní v noci. Po osvětlení rukávového terče však pozorovatel (letecký střelec) vlečného stroje zjistil, že terč se nerozevřel a proto se posádka vlečného stroje rozhodla vrátit na letiště. Během zpátečního letu, asi ve 20:00, se však vlečný letoun srazil s letadlem, letícím do prostoru střelby. Oba stroje na sebe narazily konci pravých nosných ploch. Letadlo náhradní letky se okamžitě naklonilo přední částí k zemi a spadlo nedaleko okraje lesního porostu na pozemcích osady Misnica II (dnes součást obce Kuchyňa). Jeho posádka dopad na zem nepřežila. Na letadle noční stíhací letky došlo při srážce k proražení palivové nádrže, palivo vyteklo na rozžhavený blok motoru a stroj ještě ve vzduchu vzplál jako pochodeň. Vzápětí se zřítil do lesa, a začala v něm vybuchovat munice. V plamenech a výbuších zahynul pozorovatel. Pilotovi se sice podařilo z hořícího letounu vyskočit, byl však v malé výšce. Jeho padák se ještě rozbalil, ale již se nestačil rozevřít. Pilot prolétl korunami stromů a při dopadu na zem se zabil. Obě letadla včetně motorů Walter ,Pegasʻ II-M-2 (výrobní čísla 62 a 108) byla úplně zničená.“
Signální pistole s číslem 761 z nočního stíhacího letounu Š-328n č. 62 měla po předání do České zbrojovky podle ohledání přednosty zbrojně technického úřadu poručíka tech. zbroj. Františka Vlasatého uražený kohout, prasklé obě střenky, ohnutou pojistnou tyčinku, pružinu ke spojovací tyčince, ale především ohnuté a prasklé tělo, tedy jednoznačně neopravitelné poškození. Všechny uvedené součásti bylo zapotřebí vyměnit a cenu opravy vyčíslila zbrojovka na 300 Kč. Jelikož si továrna účtovala 620 Kč za jednu signální pistoli vz. 28 z poslední objednávky na 300 kusů, nepůsobí částka za opravu nepřiměřeně.
Po provedené opravě vrátila zbrojovka pistoli Leteckému skladu 1 v Praze, avšak její další osudy na cestě do sbírek Vojenského historického ústavu Praha zůstávají nejasné.