Okupací Československa v březnu 1939 dostalo nacistické Německo pod kontrolu i řadu velkých průmyslových podniků, které se na území Protektorátu Čechy a Morava ihned zapojily do válečného úsilí. Mezi nejvýznamnější továrny na výrobu tanků a dalších obrněných vozidel patřily strojírny Českomoravská-Kolben-Daněk (ČKD), nově Němci přejmenované na Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG, česky pak Českomoravské strojírny a. s.
Jedním z hlavních artiklů s kořeny v předválečném Československu byl Němci zavedený lehký tank Pz.Kpfw 38(t), vycházející z lehkého tanku vz. 38. Jak ubíhala válečná léta, tank rychle zastarával, ale jeho skvělý podvozek se hodil pro další využití a úpravy. Na jeho podvozku vznikla řada vozidel, jako například stíhač tanků SdKfz 138 a 139 Marder III, samohybné dělo SdKfz 138/I Grille anebo stíhač tanků Jagdpanzer 38 (t) „Hetzer“.
Na rýsovacích prknech v Českomoravských strojírnách vznikla samozřejmě i řada nerealizovaných projektů na upraveném podvozku Pz.Kpfw 38(t). Příkladem je zde představovaný návrh na stíhač tanků s kanonem 7,5cm KwK 42 L/70, který tvořil hlavní výzbroj tanků Panther a stíhačů tanků Jagdpanzer IV. V tomto případě však vývoj skončil u malého dřevěného modelu.