Mezi poměrně málo známé československé letecké motory patřil plochý vzduchem chlazený čtyřválec Avia M-110, který byl původně vyvíjen pro malé vrtulníky Moravan HC-102. Tento relativně moderní motor mohl být umístěn v zádi kabiny vrtulníku, a to i v šikmé poloze. Jeho chlazení pak nuceně zajišťoval ventilátor s odstředivou spojkou. Takto upravená pohonná jednotka se nazývala M-110 H a její sériové výroby se na počátku šedesátých let minulého století ujal národní podnik Automobilové závody Letňany, tedy známá Avia.
Motor M-110 bylo možné celkem snadno upravit i k instalaci klasické vrtule. V takovém provedení byla počátkem sedmdesátých let v Leteckém muzeu VHÚ vystavena maketa tohoto motoru, opatřená kovovou hydraulicky stavitelnou dvoulistou vrtulí. Bylo na ní možné vidět všechny charakteristické prvky tohoto agregátu: nízkotlaké vstřikovací palivové čerpadlo, mohutný dynamostartér a účinný chladič oleje.
S touto pohonnou jednotkou měli naši konstruktéři velké plány, ale nakonec zůstala jen v provedení pro státní homologační zkoušku. Je zajímavé, že ještě v roce 1966 poháněl tento motor experimentální vznášedlo Aero V-66, vyvinuté svazáky v Aeru Vodochody, které však bohužel zůstalo také pouze v prototypu.