Československá armáda měla po roce 1945 ve výzbroji několik obrněných vlaků. Jedním z nich byl i motorový obrněný vlak Generál Pavlík, sestávající z jednoho dělového, dvou kulometných a jednoho velitelského vozu.
Koncem května 1945 se vlak společně s celou rotou obrněných vlaků přesunul z Milovic do Nymburka, protože Milovice bylo třeba uvolnit pro Rudou armádu. Rota obrněných vlaků se do Milovic vrátila až v lednu 1946. Na přelomu června a července 1945 vyrazil MOV Generál Pavlík pod velením nadporučíka Oldřicha Móra do severozápadních Čech. Nejdříve působil v Postoloprtech, odkud se přesunul do Chomutova. V srpnu téhož roku došlo k jeho posílení o jeden dělový vůz. Následovalo působení na Plzeňsku.
Dne 2. října 1945 dostal MOV Generál Pavlík rozkaz přemístit se do Svinova u Ostravy, kde zůstal až do konce roku. Na začátku roku 1946 ho posílil lehký kolejový obrněný vůz Steyr-Daimler, který měl sloužit k průzkumu. Poté se souprava vrátila do Milovic a mimo domovskou posádku vyjela na delší dobu jen občas v rámci výcviku. Vlak vydržel ve výzbroji až do roku 1954, kdy byl vyřazen.