Během druhé světové války používala nacistická Luftwaffe pro dálkovou dopravu rozměrných nákladů také obří transportní šestimotorové letouny Messerschmitt Me 323 Gigant. Tyto úctyhodné stroje pojaly až 12 tun užitečného zatížení, včetně takových souprav, jako byly pásové tahače s děly, nebo nákladní automobily s vleky.
Jejich nevýhodou byla poměrně nízká přeletová rychlost, a tím i velká zranitelnost ze strany stíhacích letounů protivníka. Té se konstruktéři snažili čelit silnou obrannou výzbrojí a důsledným pancéřováním prostor posádky, především pilotní kabiny.
Základem trupu letounu byl mohutný rám svařený z ocelových profilů, který tvořil podlahu nákladního prostoru. Do něj pak byl pro objemnou techniku vytvořen vstup pomocí velkých dvoukřídlých vrat, jež zároveň tvořila přední část stroje.
Část základního rámu Gigantu byla spolu s dalšími díly Me 323 nalezena v lomech pod letištěm Skuteč. Na uvedeném místě mělo skončit v roce 1945 hned několik těchto letounů, přičemž místní obyvatelé je v prvních mírových letech postupně rozebrali.