Krátce po vypuknutí 2. světové války zahájila firma GAZ práce na vývoji lehkého obrněného automobilu s pohonem čtyř kol vyzbrojeného kulometem DT. První prototyp BA-64 opustil závod v lednu 1942. Do května 1945 bylo vyrobeno celkem 8 174 BA-64, konce války se jich však dočkalo jen 3 314. Posledního bojového nasazení se BA-64 dočkaly ještě v korejské válce. Vystavený automobil pochází z výzbroje 1. čs. samostatné brigády v SSSR, která v roce 1943 obdržela 10 vozidel tohoto typu zařazených v rotě obrněných automobilů u tankového praporu. Ve výzbroji československé armády zůstal do začátku padesátých let.
Obrněný automobil BA - 64b, SSSR/1943
hmotnost 2,5 t
výkon motoru 36,8 kW (50k)
maximální rychlost 80 km / hod
akční rádius 500 km
osádka 2 osoby
výzbroj kulomet DT ráže 7,62 mm
pancíř 6 mm