Československé letectvo vzneslo roku 1936 požadavek na nový typ průzkumného letounu. Mezi firmami, které zareagovaly, byla i Praga, konkrétně její konstruktér Jaroslav Šlechta. Výsledkem tohoto úsilí byl typ Praga E-51. První (a jediný) exemplář byl dokončen na jaře 1938, první zkušební let se uskutečnil 26. května onoho roku. Ukázalo se, že stroj měl celou řadu nedostatků. Bylo nutno upravit křídla a zejména nahradit střeleckou věž vzadu na trupu aerodynamickým střelištěm. I přes problémy měl E-51 potenciál do budoucna. Přípravy na sériovou výrobu však trvaly příliš dlouho, mezitím došlo k nacistické okupaci. Němci odeslali jediný vyrobený stroj na zkoušky do Německa, kde zmizel, a nepřikročili k sériové výrobě, protože byli spokojeni se svým modelem Fw 189. Letoun Praga E-51 tak nikdy nebyl operačně nasazen.
Letoun Praga E-51 byl dvoumotorový dolnoplošník, měl trupovou gondolu a dva nosníky ocasních ploch. Délka stroje činila 11,7 m, rozpětí křídel 15,6 m, prázdný letoun byl těžký 3102 kg. Dvojice motorů Walter Sagitta o výkonu 404 kW dávala stroji maximální rychlost 380 km/h, letoun mohl dostoupat do maximální výšky 7000 m. Výzbroj představovala dvojice kulometů ráže 7,92 mm: jeden umístěný napevno v trupu, druhý v zadním střelišti. Pokud byl stroj užíván jako lehký bombardér, mohl nést pumy o celkové hmotnosti 500 kg. Posádku tvořili tři muži.