Na snímku pořízeném v období nacistické okupace je zachycen původně československý výcvikový letoun Praga E-39 ve službách německé Luftwaffe.
Dvoumístný dvojplošník Praga E-39 byl zkonstruován osvědčenou dvojicí inženýrů Pavel Beneš – Miroslav Hajn, působící původně v Avii. Podle jejich příjmení letoun nesl též označení BH-39. První prototyp byl zalétán roku 1931, druhý vzlétl o rok později.
Výsledkem důkladných zkoušek a úprav byl stroj s dobrými letovými vlastnostmi. Sériová výroba probíhala zpočátku v továrně Letov, po prvních osmi dodaných kusech se přesunula do továrny Praga. Různé stroje tohoto typu byly vybaveny motory různých značek, od typu motoru se odvozovala maximální rychlost i další parametry. Model Praga E-39G s motorem Walter „Gemma“ byl 7,49 m dlouhý, 2,75 m vysoký, rozpětí křídel činilo 10 m a hmotnost prázdného stroje byla 610 kg. Stroj měl maximální dostup 3700 m a mohl letět rychlostí až 162 km/h. Jeho posádku tvořili dva muži, instruktor a žák.
Celkem bylo vyrobeno 139 strojů Praga E-39. Drtivá většina z nich sloužila k výcvikovým účelům v letectvu, část jich používaly různé aerokluby. Po rozbití pomnichovského Československa nacistickým Německem sdílely letouny Praga E-39 osud ostatní československé výzbroje. Drtivou většinu zabrala Luftwaffe, 10 letadel se ocitlo ve výzbroji slovenského letectva, několik strojů bylo Němci přenecháno letectvu maďarskému. Za druhé světové války tyto letouny sloužily zejména k výcvikovým účelům, ale i jako letouny pozorovací. Válku přežil na českém území jediný letoun, který byl poté využíván na letišti v Kralupech.