Snímek, pořízený na sklonku třicátých let, zachycuje československý bombardér Aero MB-200 – licenční verzi francouzského stroje Bloch MB.200.
V polovině třicátých let československé letectvo naléhavě potřebovalo zmodernizovat svoji bombardovací složku a rozhodlo se pro licenční výrobu francouzského stroje Bloch MB.200. Jednalo se o celokovový hornoplošník s pevným podvozkem a dvěma motory. Letoun byl 16 m dlouhý, 3,9 m vysoký a měl rozpětí křídel 22,5 m; vzletová hmotnost činila 7480 kg. Letoun mohl nést až 1200 kg bomb, na svoji obranu byl vyzbrojen třemi kulomety. Jeho maximální rychlost 285 km/h byla vcelku nízká, nadto měl stroj problém udržet se ve vzduchu, když byl jeden z motorů vyřazen. Stroj byl ve Francii přijat do služby roku 1934, ale rychle zastarával – letecká technika se tou dobou o překot vyvíjela.
V Československu byl tento bombardér licenčně vyráběn firmami Aero a Avia pod označením Aero MB-200, avšak zahájení dodávek pro čs. letectvo se opožďovalo. První stroje domácí výroby tak čs. letectvo získalo až v únoru 1937, a do roku 1939 bylo na našem území vyrobeno v licenci celkem přes 70 strojů. Letouny Aero MB-200 se koncem třicátých let hodily již jen k výcviku a k nočnímu bombardování. Německá Luftwaffe ukořistěné stroje využívala k výcvikovým účelům, část jich byla prodána na Balkán.