Dne 17. dubna 1945 dostal v 15:03 zásah do pravého křídla letoun B-17G „Earthquake McGoon“ nad mosteckým „Hydrákem“ (M. Veselý, Hvězdy nad Krušnohořím. Letecká válka nad severozápadními Čechami 1944−1945. Praha 2005). Po explozi se letadlo roztrhlo a jeho kusy dopadly mezi kanony a objekty komplexu protiletadlového dělostřelectva u silnice Braňany – Jenišův Újezd. Ještě během války byly velké kusy shromážděny u silnice, odkud byly někdy po 1. červenci 1946 odklizeny s pravým křídlem a částí trupu dosud ležícího na místě dopadu.
V průběhu archeologického výzkumu střediska řízení palby komplexu druhoválečného německého protiletadlového dělostřelectva „Nesvětice“ v roce 2015, bylo odkryto postavení pro stereoskopický dálkoměr Kommandogäret 43. V zahloubené části, kde byl umístěn mechanický analogový počítač pro výpočet palebných prvků, ležela nádržka s povrchem poznamenaným ohněm. Jednalo se o kyslíkovou nádržku z duralového plechu se žlutozeleným povrchem, ventil byl odlomen. Podle analogií se jedná o přenosnou nádržku na kyslík z přídě letounu, kde osudného dne letěl jako navigátor Second Lieutenant Richard Bowler a bombometčík Technical Sergeant Richard Fogarty. Oba havárii a válku přežili.
Nádržka byla do sbírek VHÚ předána Archeologickým ústavem AV ČR, Praha, v.v.i. v roce 2021.