V roce 2018 probíhala předposlední sezóna výzkumu komplexu německé protiletadlové obrany u Libkovic u Mostu. Na východním okraji baterie Flak 1 komplexu protiletadlového dělostřelectva „Nesvětice“, tj. směrem ke staré silnici Teplice – Most, byly nalezeny krátké zalomené okopy pro pěchotu a okopy pro jednotlivce v podobě okrouhlých jam. Ve výplni jedné z nich, objekt 126, se nacházely roztrhané dělostřelecké nábojnice z poválečné likvidace munice. Na dně jámy pak ležela část krytu motorové gondoly letounu B-17 G „Earthquake McGoon“. Ten byl sestřelen nad Libkovicemi 17. dubna 1945 ve tři hodiny odpoledne a jeho trosky dopadly mezi kanony baterie Flak 1 a na pole v jejím okolí. Po válce byla většina trosek odvezena, ale některé menší části se dostaly do trhacích jam a do zahloubených okopů pro kanony a obslužné objekty. V roce 2021 byl kryt předán do sbírek VHÚ Praha Archeologickým ústavem AV ČR, Praha, v.v.i.
K fotografii číslo 1: Kryt motorové gondoly se nacházel za klapkami regulujícími proud vzduchu chlazení motoru Wrigth-Cyclon R 1820, proto není pravá část nabarvená oranžovou barvou. Podle barvy proti oslnění od leštěného povrchu alcladu (slitina hliníku pro letecké konstrukce vyvinutá a používaná od roku 1920 v USA) pochází kryt z vnitřní strany gondoly. Podle výpovědi přeživších členů osádky dostal letoun v 15:03 zásah do pravého vnitřního motoru, který začal hořet. Kryt nese zřetelné stopy ohně, mělo by se tedy jednat o součást pravé vnitřní gondoly.