Reklamní film s pracovním názvem „Lovecké zbraně“ byl natočen v roce 1967 ve Studiu ČAF na objednávku státní agentury Rapid. Tento podnik zahraničního obchodu se staral o propagaci československého průmyslu a jeho produkce na zahraničních trzích.
Film, který je v původní výrobní dokumentaci označovaný jako umělecký dokument, pojali tvůrci obdobným způsobem jako propagační snímky natáčené v tomto období armádním filmem pro Vládní výbor cestovního ruchu. Poetický komentář, na pozadí záběrů stád jelení zvěře v oborách, střídaných pohledy na historické lovecké zbraně v zámeckých interiérech, hovoří o řemeslné zručnosti a zkušenostech generací bezejmenných puškařů, které, předávány z otců na syny, zrodily tradici dlouhou šest století, na níž je založena dovednost dnešních československých puškařů.
Ve druhé části snímku je představena současná výroba dlouhých kulových a brokových zbraní a také možnosti sportovních a loveckých střeleckých aktivit. Na konci filmu jsou uvedeny obchodní značky podniků: Zbrojovka Brno a Uherský Brod, Sellier Bellot Vlašim, Omnipol Praha a Čedok.
Titul nebyl vyroben v české jazykové verzi, ale originálně pouze v anglické. Následně byl ozvučen ještě německy, francouzsky a španělsky.
Kopie filmu byla do sbírky VHÚ Praha získána v roce 2008 převodem z Agentury vojenských informací a služeb.
Výrobce: Studio ČAF, 1967
Tvůrci: režie František Karásek, kamera Jaroslav Kadlec, hudba Jiří Šust
Technické údaje k filmové kopii: 35 mm, II. kombinovaná kopie, barevná, anglická verze, 356 metrů (12 minut)