„Pochod stoprocentních mužů“ měl svou premiéru v roce 1931 na prknech Osvobozeného divadla jako ústřední píseň romantické revue „Golem“. Na odlehčenou hudbu Jaroslava Ježka napsali neméně nadsazený text Jiří Voskovec a Jan Werich. Jako hudební motiv se pochod později objevil ještě v dalších inscenacích Osvobozeného divadla a byl také použit ve filmové veselohře „Peníze nebo život“ (1932).
V roce 1966 natočil režisér armádního filmu Pavel Háša dokumentární film „Plechová neděle“, který se skládal z několika hudebních klipů s Ústřední hudbou ČSLA. Jednou z vybraných skladeb bylo také instrumentální provedení Ježkova pochodu upraveného pro velký dechový orchestr. Zpracování hudebních klipů vojenské hudby jako vnitřní narativní linkou propojeného obrazově zvukového záznamu bylo ve své době režijní inovací a Hášův film byl v prostředí armády prvním takovým pokusem.
Kopie filmu byla do sbírek Vojenského historického ústavu Praha získána v roce 2008 převodem.
„Název filmu“: výrobce Studio ČAF; 1966; režie Pavel Háša; technické údaje k filmové kopii: 35 mm, černobílá, zvuková, 497 metrů