05 Model rakousko-uherského benzino-elektrického silničního vlaku Daimler-Landwehr-Zug s hlavní

05 Model rakousko-uherského benzino-elektrického silničního vlaku Daimler-Landwehr-Zug s hlavní

Konstrukce a výroby speciálních dvoucestných vozidel se ujala strojírna Autro-Daimler ve Vídeňském Novém Městě. Na konstrukci se podílely tři osoby. Nosnou myšlenku v uspořádání vozidel soupravy měl nadporučík Ottokar Landwehr von Pragenau. Dalším byl inženýr Ferdinand Porsche. Ten navrhl elektrický přenos od benzínového motoru na elektrický trakční motor na nápravě. Nejen na hnací nápravu tažného traktoru, ale i na další nápravy v soupravě tažených vozidel. Celkovou výrobní koncepci a pohon pak stanovil inženýr Paul Daimler, majitel továrny ve Vídeňském Novém Městě. Tato konstrukce dostala patentovou ochranu, čímž se používalo typové a obchodní označení „Daimler-Landwehr-Zug“. Podle tohoto konstrukčního návrhu byl v roce 1908 vyroben první „silniční vlak“ označený jako „A-zug“. V roce 1913 vstoupila do společnosti Austro-Daimler česká zbrojovka Škoda Plzeň. Ta specializovala ve Vídeňském Novém Městě výrobu na motorové tahače těžkých děl pro rakousko-uherskou armádu. V roce 1913 tak vznikla modernizovaná verze soupravy Daimler pod označením „B-Zug“. Po úspěšných zkouškách tří prototypových souprav „B-Zug“ byla v roce 1914 pro rakousko-uherskou armádu zahájena sériová výroba. V roce 1914 bylo vyrobeno 21 souprav, v roce 1915 to bylo 36 souprav a v roce 1916 posledních 15 souprav. Celkem bylo v továrně Autro-Daimler Wiener Neustadt vyrobeno 73 souprav „Daimler-Landwehr-B-Zug“.

Aktuálně



Historici VHÚ Praha v Itálii zahájili hned několik výstav, zazněly zde i jejich referáty věnované 80. výročí konce 2. světové války

Historici VHÚ Praha v Itálii zahájili hned několik výstav, zazněly zde i jejich referáty věnované 80. výročí konce 2. světové války

22. 04. 2025
Velvyslanectví České republiky v Itálii, Generální konzulát České republiky v Miláně, Honorární…
Pattonovi duchové vstupují do Čech

Pattonovi duchové vstupují do Čech

20. 04. 2025
Dva dny poté, co na české území vstoupila v Ašském výběžku první americká…
„Nestačíme, nemůžeme, jak bychom chtěli.“ Válečné zdravotnictví za první světové války bojovalo s časem, špínou i zoufalstvím

„Nestačíme, nemůžeme, jak bychom chtěli.“ Válečné zdravotnictví za první světové války bojovalo s časem, špínou i zoufalstvím

18. 04. 2025
Nemoci, zoufalství i improvizace. První světová válka obrátila životy vojáků i lékařů…
Před jeepem tu byla fena. Uvezla pět vojáků a poznala bláto i písek

Před jeepem tu byla fena. Uvezla pět vojáků a poznala bláto i písek

17. 04. 2025
Sedmý díl seriálu Poklady z depozitáře webu iDNES.cz se tentokrát věnoval většímu…
Přijďte na konferenci o evropském vystěhovalectví a migraci do Náprstkova muzea. Navazuje na výstavu výstavu o českých krajanech v USA zahájenou minulý týden v Armádním muzeu Žižkov

Přijďte na konferenci o evropském vystěhovalectví a migraci do Náprstkova muzea. Navazuje na výstavu výstavu o českých krajanech v USA zahájenou minulý týden v Armádním muzeu Žižkov

15. 04. 2025
Pohled na problematiku migrace Evropanů z vlastního kontinentu s důrazem na české vystěhovalectví do…