Obrněný vlak Orlík vznikl jako improvizovaný na konci května 1918 v Penze, kde ho krátce před tím zajali čs. legionáři. Posádku tvořilo 58 vojáků s 9 kulomety a 2 obrněnými vozy. Ještě v květnu byl však poškozen při srážce s tzv. divokou lokomotivou bolševiků. Po opravě a reorganizaci se významnou měrou podílel na bojích na magistrále, především pak při dobývání Samary. Později se stal příčinou sporu mezi legionáři a japonským velením, což vyvrcholilo v tzv. Chajlarském incidentu. Jeho osudy po odjezdu čs. legionářů nejsou známy.
Model vlaku je vyrobený v poměru 1:10. Je z plastu a částečně z kovu, přičemž některé části vlaku byly vyhotoveny odléváním, další pak klasicky lepením. Jeho rozměry jsou – délka 2480 mm, šířka 255 mm a výška 220 mm. Autorem tohoto modelu je Miroslav Žálek.