Amatérská konstrukce pana Vladislava Vernera, kterou začal realizovat v polovině šedesátých let za pomoci řady spolupracovníků z Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu i jiných organizací na půdě svého domku v Brandýse nad Labem. Po náročné stavbě byl letounek dne 23. 3. 1970 zalétán s naprostým úspěchem šéfpilotem VZLÚ Ing. Rudolfem Duchoněm. Letoun tehdy ještě poháněl dvouválcový motor Praga B 2 o výkonu 45 k. První představení širší letecké veřejnosti proběhlo 1. 4. 1970, kdy šéfpilot Rudolf Duchoň ukázal dokonalou ovladatelnost nového letounku. Později se na letadlo přeškolil i jeho majitel a byl pak častým účastníkem většiny leteckých akcí u nás. Na počátku roku 1974 do stroje pan Verner zabudoval výkonnější motor Praga DH, který upravil na standard Praga D. S letadlem se poté zúčastnil i některých sletů v zahraničí, jako v SRN, Holandsku a Anglii. Kvůli provozním nákladům jej pan Verner v roce 1995 převedl do kategorie „ultralight“ a stroj dostal novou imatrikulaci OK-YUA 11, pod níž nadále létal až do lehké havárie v roce 2003.
Na konci roku 2007 se majitel rozhodl věnovat letadlo po opravě Leteckému muzeu VHÚ. Stroj má od roku 1970 nalétáno 582 hodin a 45 minut při 697 startech.
Technické údaje
motor: Praga DH o výkonu 85 k (63 kW) při 3 100 ot/min
rozpětí: 6,08 m
délka: 5 m
hmotnost prázdného letounu: 280 kg
max. rychlost: 180 km/h
min. rychlost: 87 km/h
dolet: 500 km