V průběhu nedávné rozsáhlé renovace repliky letounu Aero Ab-11, imatrikulační značky L-BUCD, byl mimo jiné techniky Leteckého muzea VHÚ odkrytován i originální motor Perun II, vyrobený u firmy Breitfeld & Daněk (později Akciová společnost strojírny), hojně používaný v našem prvorepublikovém letectvu.
Šlo o stojatý řadový kapalinou chlazený šestiválec o nominálním výkonu 240 koní (176 kW). Tento výkonný a spolehlivý motor byl od roku 1925 montován hlavně do lehkých bombardovacích a průzkumných letadel Aero Ab-11. Typ Ab-11 si zvolil i štábní kapitán Vilém Stanovský pro svůj rekordní let nad Evropou, Afrikou a Malou Asií, který absolvoval spolu s mechanikem Františkem Šimkem v roce 1926. Motor se plně osvědčil a i přes některé nehody dopravil oba letce v pořádku do Prahy.
Rok po zmíněné akci byl tento konkrétní Perun II z letounu vymontován a posléze předán do sbírek tehdejšího Muzea Památníku osvobození, nějaký čas byl vystaven i v expozici na Žižkově. Koncem šedesátých let minulého století se dostal do sbírek nově vzniklé Expozice letectva a PVO Vojenského muzea v Praze-Kbelích. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století vznikla na bázi původních dílů v Leteckých opravnách Trenčín replika letounu Aero Ab-11, L-BUCD, do které byl tento původní funkční motor zabudován. Po ukončení prací byl dokonce v září 1981 předveden široké letecké veřejnosti v chodu.
Spolu s celým strojem byl motor instalován v historickém hangáru č. 18 Leteckého muzea Vojenského historického ústavu Praha.