Snímek z roku 1992 zachycuje československý nadzvukový stíhací letoun MiG-29A („Fulcrum-A“), doprovázený dalšími proudovými stroji.
Vývoj těchto letadel probíhal v sedmdesátých letech; sovětské letectvo zařadilo první stroje tohoto typu do služby roku 1983. Vznikla celá řada variant tohoto stroje, jenž v kódu NATO dostal označení „Fulcrum“, a celkem bylo dosud vyrobeno přes 1600 kusů všech verzí. Tyto stroje operují v celé řadě zemí, mimo jiné v Rusku, Indii, Polsku či Íránu. Dalším vývojem tohoto stíhače vznikl nový typ MiG-35.
Nadzvukový stíhací letoun MiG-29A je jednomístný. Délka stroje čítá 17,37 m, rozpětí křídel 11,4 m a výška 4,73 m; hmotnost prázdného stroje činí 10 900 kg a maximální vzletová hmotnost 18 480 kg. Konstrukce je celokovová, křídla jsou šípová; trup představuje tzv. vztlakové těleso a na celkovém vztlaku se podílí zhruba ze 40 %. Svislé ocasní plochy jsou dvojité. Celková plocha křídel je 38,1 m². Dvojice motorů Klimov RD-33K dává stroji rychlost až 2445 km/h. Stroj dokáže vystoupat až do výše 17 000 m n/m. Úkolem letounu MiG-29A je především vybojování vzdušné nadvlády, avšak stroj může sloužit i k leteckému průzkumu či k útoku na pozemní cíle. Vyzbrojen je kanónem ráže 30 mm, nesoucím 150 nábojů; vedle toho může pod křídly nést další výzbroj o celkové váze až 3500 kg, určenou k útoku na vzdušné i pozemní cíle.
Do Československa byly první letouny MiG-29 dodány roku 1989. Při rozdělení ČSFR na přelomu let 1992/93 se ve výzbroji československého letectva nacházely dvě desítky letounů MiG-29A a výcvikových MiG-29UT; mezi letectva obou nástupnických států byly rozděleny rovným dílem. Přestože české MiG-29 představovaly nejlepší stroje, jaké mělo tehdejší české letectvo k dispozici, byly tyto letouny roku 1994 vyřazeny ze služby a o rok později odeslány do Polska – Česká republika výměnou dostala jedenáct vrtulníků typu PLZ W-3 Sokol, určených pro záchrannou službu. (Polské letectvo v téže době získalo další letouny MiG-29 i od Německa – jednalo se o stroje někdejší NDR.) Slovenské letectvo si své letouny MiG-29 ponechalo a využívá je dodnes. Roku 2015 se jeden z československých a posléze slovenských stíhačů MiG-29A stal součástí sbírek Leteckého muzea Kbely.