V letech 1922–1929 přijala československá armáda do výzbroje více než 300 motocyklů značky Itar. Motocykly byly dodávány ve třech různých provedeních, lišících se podle roku výroby, a to jak sólo, tak se sajdkárem. Ve dvacátých letech šlo o jeden z nejvýznamnějších příspěvků k motorizaci armády. Firma Jiřího Janatky Automontage Praha-Smíchov se bohužel příliš soustředila na lukrativní dodávky pro armádu a zanedbala civilní zákazníky. Na autosalonech tak téměř pravidelně vystavovala především motocykly v zelené vojenské barvě. Posledních 14 motocyklů Itar se sajdkárem odebrala armáda v roce 1929. Konec vojenských zakázek a příchod hospodářské krize znamenal i předčasný zánik značky.
Rok výroby: 1926
Motor: čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový dvouválec SV
Výkon: 10,3 kW (14 k)
Obsah: 746 cm3
Pohotovostní hmotnost: 172 kg
Užitečná hmotnost: 180 kg
Maximální rychlost: 105 km/h