Vůz Praga AN-4 (zkratka znamená Alfa nákladní a číslice počet válců) patřil mezi nejoblíbenější nákladní automobily již od dvacátých let. Pragovka představila nový nákladní vůz, navazující na již vyráběný osobní automobil Praga Alfa, na Mezinárodním pařížském autosalonu v dubnu roku 1924. Díky povedené konstrukci a postupným modernizacím vydržel ve výrobním programu automobilky Praga až do roku 1940. Jeho kvality neušly pozornosti velení československé armády a ta jej zařadila do výzbroje týlových jednotek. V letech 1924 až 1940 bylo ve 23 sériích vyrobeno celkem 5565 nákladních automobilů Praga AN-4 všech modifikací. Vozy s modernizovanou karoserií byly vyráběny od roku 1937 a dodávány především v provedení valník. Celkem bylo do roku 1940 vyrobeno pouhých 151 vozů. Automobil ze sbírky VHÚ je z 18. série a byl vyroben v roce 1938.
motor: řadový čtyřdobý kapalinou chlazený zážehový čtyřválec SV
výkon: 23,5 kW (32 k)
obsah: 1947 cm3
pohotovostní hmotnost: 2090 kg
užitečná hmotnost: 1800 kg
maximální rychlost: 50 km/h
spotřeba paliva: 20 l/100 km
výrobce: ČSR, Českomoravská-Kolben-Daněk, automobilní oddělení Praga
rok výroby: 1938