Na území Československa zůstalo po skončení druhé světové války velké množství draků německých stíhacích letounů Messerschmitt Bf-109G a K. Bylo rozhodnuto tyto stroje zkompletovat v Avii, vybavit je motorem Junkers JUMO 211 a využít pro naše vojenské letectvo. Avií S-199 bylo postaveno na 450 kusů a staly se standardními stíhacími letouny čs. letectva až do první poloviny padesátých let. V roce 1948 bylo 25 kusů S-199 exportováno do Izraele, kde se velkou měrou podílely na izraelských úspěších v první arabsko-izraelské válce.
Avia S-199 trupového označení UF-25 ze sbírek Vojenského historického ústavu Praha je složená z částí draků několika letounů a do výsledné podoby byla restaurována v dubnu 1985 v Leteckých opravnách Trenčín. Stroj je dokončen jako výrobní číslo 178 s označením 4. leteckého školního pluku.
Avia S-199 - stíhací letoun; ČSR; 1947; výrobní č. 178, UF-25