Konstrukce N. N. Polikarpova z konce dvacátých let minulého století. Druhý značně změněný prototyp vzlétl 7. ledna 1928. Sériová výroba probíhala od roku 1930 v závodě "Krasnyj Ljotčik". Až do padesátých let vzniklo kolem 40 000 exemplářů Po-2 v mnoha verzích, které se používaly nejen během 2. světové války, ale i dlouho po jejím skončení. V roce 1947 vypracovalo Centralne Studium Samolotów ve Varšavě technickou dokumentaci pro licenční výrobu modernizovaného poválečného Po-2. Prototyp stroje označovaného CSS-13 vzlétl v prosinci 1948. Vyráběl se především jako cvičný a spojovací s dvojím řízením. V letech 1949 - 1955 bylo postaveno asi 500 kusů. V československých službách se Po-2 během 2. světové války používaly u 1. čs. armádního sboru a 1. čs. smíšené letecké divize v SSSR, převážně jako kurýrní letouny. Po skončení války je převzalo čs. vojenské letectvo, které je však záhy vyřazovalo. Od roku 1946 je MNO zapůjčilo našim aeroklubům.
Vystavený letoun byl vyroben v roce 1955 a do Prahy-Kbel přeletěl 19. září 1972 z polského letiště Bielsko-Biala, jako dar Aeroklubu PLR Leteckému muzeu VHÚ. V expozici 2. světové války je vystaven v původním stavu.
Cvičný letoun Polikarpov Po-2/CSS-13; SSSR/1928 (Polsko/1948); výrobní č. 420891; imatrikulace SP-BHA