Světoznámý Tiger Moth (přástevník medvědí) vznikl instalací motoru Gipsy II do draku letounu DH-60 Moth. Po provozních zkouškách a následných úpravách zadalo v roce 1931 britské Air Ministry objednávku na první sériové stroje. Začátkem roku 1932 vyvinul F. Halford silnější verzi motoru Gipsy III o výkonu 130 k s označením Gipsy Major I. Letoun s novým motorem měl pozměněnou konstrukci trupu a označení DH-82A. V době vypuknutí druhé světové války bylo v aeroklubech více než 300 strojů a dalších tisíc bylo dodáno RAF. Během války bylo vyrobeno celkem 4 005 strojů. V licenci byl DH-82A produkován v Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandě, kompletoval se i v Indii. Celkem bylo postaveno 8 811 kusů, které sloužily takřka na celém světě a nemalou měrou se podílely na výcviku mladých pilotů. Desítky těchto letounů jsou dodnes v letuschopném stavu.
Muzeum má ve svých sbírkách De Havilland DH-82A Tiger Moth II (35), výrobní č. 4613, který byl koncem roku 1988 vyměněn ze SRN ve značně nekompletním stavu. Jedná se o DH-82A z výroby u firmy Morris Motors. Letoun se nachází v barevné úpravě stroje R5148 ("35"), s nímž za 2. světové války létali čs. letci u elementární pilotní školy 3. EFTS v anglickém Shellingfordu.