Dne 24. března 1945 havaroval u Černíkovic, okr. Rychnov nad Kněžnou, americký bombardovací letoun B-17 G "Laetitia". Osádka přežila a její příběh podrobně popsal v roce 2015 Libor Pařízek v časopise „Historický kaleidoskop“.
Na sklonku léta 2016 místo dopadu jednotlivých částí stroje poničili amatérští výkopci bagrem, když provedli dva výkopy vedle sebe. Poté, co nenašli velké části, zahrnuli jámy výkopkem i s menšími zlomky konstrukce letounu. V říjnu téhož roku proběhl ve spolupráci s rychnovským muzeem dodatečný archeologický výzkum Archeologického ústavu AV ČR, Praha, v.v.i. Výzkum prokázal, že z původní nálezové situace po výkopu bagrem mnoho nezbylo. Propálená místa dokládala svědectví místních, že se jedná o místo dopadu motoru Wright Cyclon R-1820 a že motor hořel i poté, co se částečně zabořil do země.
Z výplně jámy, jak ze sekundární vzniklé vrácením výkopku i s nálezy, tak z primární, tzn. z března 1945, bylo vyzdviženo mnoho drobných nálezů. Mezi nimi 57 celých destiček 5 x 5 cm a jejich zlomků z ocelového plechu z protiflakových vest členů osádky. Vestami byly osádky vybaveny poté, co se po analýze amerického letectva ukázalo, že největší množství zásahů bombardérů způsobují drobné střepiny z explodujících granátů německého protiletadlového dělostřelectva. Letci si je navlékali před cílovou oblastí bráněnou flakem, nebo před průletem baráží dělostřelectva. Na fotografii figuranta, kterého oblékl do svých sbírkových předmětů sběratel Viktor Plas, je patrné, že přes vestu nemohl být navlečen postroj padáku. Pokud tedy letoun dostal zásah a posádka jej musela opustit, museli si její členové vesty strhnout a navléci padáky. Což jistě nebyl jednoduchý úkon a mnozí to nestihli.
Nálezy z výzkumu jsou postupně předávány Archeologickým ústavem AV ČR, Praha, v.v.i. do sbírek VHÚ Praha.