V polovině osmdesátých zaváděla Československá lidová armáda do výzbroje několik typů nových cisternových automobilů a plničů postavených na strojových spodcích automobilu Tatra 815. Jedním z nich byl cisternový automobil CAPL-16 (cisternový automobil plnič letadel), určený pro přepravu, čerpání a krátkodobé skladování kapalných pohonných hmot, primárně leteckého petroleje a benzínu. Jeho základem byla účelová nástavba se 7,5 mm silnou sklolaminátovou tříkomorovou nádrží o celkovém objemu 16 m3 se zalaminovanou měděnou mřížkou pro svod statické elektřiny. Další součástí nástavby byla čerpací skupina, měrná skupina, výdejní skupina a jiné přístroje a nářadí.
V Československém armádním filmu vznikla o nově zaváděných cisternových automobilech krátká série čtyř výcvikových filmů věnovaných jednotlivým typům. Barevný výcvikový film „Cisternový automobil CAPL-16 T-815“ byl určen pro základní seznámení obsluh CAPL-16 s touto technikou. Stručně popisuje cisternový automobil a rozmístění jeho jednotlivých zařízení a přístrojů. Strojovým spodkem, jako částí shodnou s jinými vozy řady T-815, se nezabývá a věnuje se především cisternové nástavbě. Kromě základního popisu předvádí pomocí animovaných záběrů různé způsoby čerpání a přečerpávání pohonných hmot a postup obsluhy při této činnosti. V letech 1984 až 1989 bylo vyrobeno celkem 112 kusů těchto leteckých plničů.