Ostrý závod tak proběhl až 6. července za účasti špičkových československých letců a letounů domácích firem Aero, Avia a Vojenské továrny na letadla (pozdější Letov). Všechny tři továrny se zúčastnily závodu sériovými i speciálně upravenými letouny a právě od těchto speciálů se očekávalo celkové vítězství a nejlepší dosažený čas. Největšími favority byly stroje Š 8 a BH-7B. Oba však havarovaly a tak se průměrnou rychlostí 230 km/h stal celkovým vítězem legendární letec Josef Novák na upraveném letounu Aero A 18 s číslem 10. Z průběhu závodu byl armádními filmaři pořízen cenný filmový záznam, který dokumentuje především řadu různých typů letounů startujících v několika kategoriích. Součástí filmových svitků jsou, kromě záběrů letadel, letců a leteckých konstruktérů, také sekvence z návštěvy oficiálních hostů v nově postavené továrně firmy Aero v pražských Vysočanech a jedny z prvních leteckých filmových záběrů Prahy a okolí. Některé záběry byly pořízeny patrně ještě před závodem (možná již 17. června) nebo až po něm.
Kopie filmu byla do sbírky Vojenského historického ústavu získána v roce 2008 převodem z archivu bývalého Českého armádního filmu, původně patřila do sbírek Památníku osvobození.
Výrobce: Kinoreferát 5. oddělení hlavního štábu, 1923
Technické údaje k filmové kopii: 35 mm, černobílá, němá, 570 metrů (20 minut)