Výcvikový film natočený v roce 1969 je věnován popisu a obsluze světlotechnické soupravy MLOK-1 (krycí název pro mobilní letištní osvětlovací komplet) a doplňkové soupravy MLOK-P. Souprava MLOK-1 sloužila k vybavení vzletové a přistávací dráhy letiště světelnými návěstidly. Jako doplněk tohoto zařízení byla zkonstruována souprava MLOK-P určená k světlotechnickému vybavení pojezdových a spojovacích drah a odstavných stanovišť pro letadla. Zařízení se mělo používat především na polních letištích.
Celá souprava MLOK-1 se skládala ze dvou shodných polovin, které se daly použít samostatně. Polovinu soupravy tvořil automobil Tatra-138 VN, skříňový přívěs a elektrocentrála o výkonu 30 kVA. Souprava MLOK-P se přepravovala na nákladním automobilu Tatra-138 VN bez přívěsu a byla vybavena elektrocentrálou o výkonu 3 kVA.
Celá souprava MLOK-1 byla projektována pro vzletovou a přistávací dráhu maximální délky 2 500 m při vzdálenosti mezi jednotlivými návěstidly 100 m a dále pro dvě přibližovací řady po 1 000 m se stometrovými vzdálenostmi mezi návěstidly. Viditelnost světelných návěstidel přibližovací řady činila za ideálních podmínek 35 km a u vzletové a přistávací dráhy 16 km. Dobře vycvičená obsluha potřebovala k výstavbě 3 hodiny.
Ve filmu se podrobně popisuje metodika jednotlivých činností a tato část je tematicky rozčleněna do podkapitol: Přesun na polní letiště; Vytyčení soupravy MLOK; Rozvinování soupravy MLOK-P; Denní ošetřování soupravy; Svinování soupravy a přesun.
Závěrem je v komentáři konstatováno, že spojením světelného zabezpečovacího zařízení MLOK-1 a MLOK-P s radionavigačními prostředky bude dosaženo zvýšení bezpečnosti letového provozu i za ztížených povětrnostních podmínek. Vyrobena byla pouze slovenská jazyková verze filmu.