Letoun vznikl vývojem ze stíhacího stroje MS-225. Prototyp vzlétl poprvé v únoru 1929 a již při svém představení na pařížském aerosalonu vzbudil velkou pozornost. Mimo mateřské továrny byl tento typ vyráběn také u SFAN a Atelliuér Lavasseur. Další kusy byly postaveny v licenci u firmy SABCA v Belgii a OGMA v Portugalsku. Byl také exportován do Rumunska, Řecka a Brazílie. Celkem bylo postaveno více než 1 100 strojů. Letouny tohoto typu sloužily ve francouzském letectvu pro základní i pokračovací výcvik, ale uplatnily se i jako spojovací, pro řízení dělostřelecké palby, vlekání terčů i jako akrobatické. Stroj používala i akrobatická skupina Patrouille ď Etampes při Ecole de Perfectionnement au Pilotage ď Etampes.
Na tomto typu létala také řada československých pilotů, kteří na počátku 2. světové války přicházeli k jednotkám francouzského letectva a seznamovali se s jejich technikou. Po obsazení Francie se tyto letouny, jako kořistní, dostaly i na naše území. Létaly například v německé plachtařské škole v Brně-Medlánkách. Po válce působily ještě nejméně tři stroje v československých aeroklubech. Poslední z nich dosloužily v polovině padesátých let.
Letoun ze sbírek Vojenského historického ústavu byl získán v roce 1998 výměnou s panem Didier Chablem z Francie. Kompletní renovaci provedla v letech 1998-1999 společnost BMZ Air Service. Stroji byla dána podoba z přelomu třicátých a čtyřicátých let minulého století a je vystaven v expozici 2. světové války Leteckého muzea VHÚ.
školní letoun Morane Saulnier MS 230 Et-2; Francie; 1929; výrobní č.: 1077