Let C-11 (Jakovlev Jak-11) (v kódu NATO Moose) - dvoumístný cvičný letoun pro pokračovací výcvik, SSSR/1946

Cvičný letoun s pístovým motorem vyvinutý konstrukční kanceláří A. S. Jakovleva v roce 1946. V letech 1952-1956 byl licenčně vyráběn v n. p. Let Kunovice pod označením C-11. První "jedenáctka", vyrobená v Kunovicích, byla zalétána 29. října 1953. Letouny C-11 nahradily ve výzbroji zastaralé letouny Avia C-2 (Arado Ar-96B). Po zavedení cvičného proudového letounu L-29 Delfin byly Jaky postupně vyřazeny a předány aeroklubům. Celkem bylo v Letu vyrobeno 707 strojů C-11 a tři kusy C-11U s příďovým podvozkem. Značná část z nich byla exportována do zahraničí.

 

Ve sbírkách muzea se nacházejí celkem čtyři stroje tohoty typu: Let C-11 (1727), výrobní č. 171727 byl převzat v září 1967 od vojenského útvaru po jeho renovaci, kterou provedli pracovníci vojenských leteckých opraven. Let C-11 (OK-JZE, ex OK-JIL), výrobní č. 171511 byl vyroben v roce 1955. Do sbírek VM byl předán 21. července 1980 z AK Mladá Boleslav. V dubnu 1990 byl předán do Leteckých opraven Kbely k provedení GO a uvedení do letuschopného stavu. Ve roce 1993 letoun létal pro potřeby Filmového studia Barrandov při natáčení filmu Život a neuvěřitelná dobrodružství vojáka Čonkina režiséra J. Menzela, v roce 2000 pak při natáčení filmu Tmavomodrý svět režiséra J. Svěráka.. Letuschopný letoun je plně imatrikulován a je zapsán v rejstříku v kategorii Speciál. Dalšími dvěma stroji jsou Let C-11 výr. č. 171525 a výr. č. 171706 (ex OK-JIM).

Let C-11 (Jakovlev Jak-11) (v kódu NATO Moose) - dvoumístný cvičný letoun pro pokračovací výcvik, SSSR/1946
Motor M-21 (AŠ-21) o výkonu 515 kW (700 k)
Rozpětí (m) 9,40
Délka (m) 8,50
Hmotnost prázdného letounu (kg) 1 900
Vzletová hmotnost (kg) 2 400
Maximální rychlost (km/h) 465
Dostup (m) 7 100
Dolet (km) 1 260

Aktuálně



Přijďte v pondělí 13. 10. na besedu k tématu „Obléhání pevnosti Dunkerque“ do Národního technického muzea

Přijďte v pondělí 13. 10. na besedu k tématu „Obléhání pevnosti Dunkerque“ do Národního technického muzea

10. 10. 2025
Historik Vojenského historického ústavu Praha Jiří Plachý bude 13. října hostem diskusního…
Sbírku VHÚ Praha obohatil unikátní stroj. Obrněný transportér, který byl nasazen při invazi do Československa v srpnu 1968

Sbírku VHÚ Praha obohatil unikátní stroj. Obrněný transportér, který byl nasazen při invazi do Československa v srpnu 1968

09. 10. 2025
Mezinárodní kontakty pracovníků Vojenského historického ústavu Praha a spolupráce s vojenskými historickými…
Od rozkolu k renesanci spolupráce - Československo-francouzské vztahy v oblasti vojenského zpravodajství (září 1938‒červen 1940)

Od rozkolu k renesanci spolupráce - Československo-francouzské vztahy v oblasti vojenského zpravodajství (září 1938‒červen 1940)

09. 10. 2025
Spojenectví s Francií tvořilo od vzniku Československa základ jeho bezpečnostní architektury. Mimořádný…
Památný den sokolstva - 8. října. Významný den ČR připomíná statečné členky a členy Sokola, kteří položili životy pro svou vlast

Památný den sokolstva - 8. října. Významný den ČR připomíná statečné členky a členy Sokola, kteří položili životy pro svou vlast

08. 10. 2025
Na počátku října 1941 vrcholila první vlna teroru, který Reinhard Heydrich rozpoutal…
V zadním traktu Armádního muzea Žižkov je k vidění nová výstava: "Karpatské iluze, mýty a realita"

V zadním traktu Armádního muzea Žižkov je k vidění nová výstava: "Karpatské iluze, mýty a realita"

07. 10. 2025
Veřejnosti velice lehce přístupný výstavní prostor za Armádním muzeem Žižkov, kam se…