Pro pohon velmi rozšířených československých zemědělských letounů Let Z-37 Čmelák byl našimi konstruktéry upraven sovětský hvězdicový motor Ivčenko AI-14 RF. Nový karburátorový vzduchem chlazený devítiválec M-462 RF o výkonu 315 k (232 kW) se od původní verze lišil jiným reduktorem, upraveným dmychadlem, náhonem dynama a vývodem pro zemědělské zařízení. Jeho průměr byl 1 000 mm, délka 1 020 mm a suchá hmotnost 218 kg. Ve velkých počtech jej pak našemu leteckému průmyslu dodávala firma Avia n. p. Letňany.
Zkušenosti z provozu Z-37 ukázaly, že by letounu prospěl motor se vstřikováním paliva přímo před sací ventily válců. Během chladnějšího a vlhčího počasí totiž docházelo k zamrzání karburátoru a tím i k nebezpečnému poklesu výkonu motoru. Vznikl proto návrh pohonné jednotky vybavené nízkotlakým vstřikovacím čerpadlem, umístěným na zadní skříni motoru. Dokonce byla i vyrobena výstavní maketa této varianty, kterou pak firma prezentovala potenciálním zákazníkům na veletrzích. K realizaci celého projektu ale nakonec nedošlo, a tak většina Čmeláků dodnes létá s původními karburátorovými motory.
Dochovaná výstavní maketa, vyvedená v pestrých barvách a vybavená i stavitelnou vrtulí V-520, byla po ukončení projektu převedena v březnu roku 1970 do sbírky VHÚ a následně vystavena v expozici Leteckého muzea VHÚ.