Proudový motor pro nově konstruovaný cvičný letoun Aero L-39 Albatros byl vyvinut v Motorletu n.p. Jinonice na základě úspěšné sovětské pohonné jednotky pro dopravní letoun Jakovlev Jak-40. Tento dvouproudý motor byl upraven pro nové použití a lišil se především rekonstruovanou olejovou soustavou uzpůsobenou pro akrobacii, delší výstupní rourou se směšovačem vzduchu a elektrickým dynamostartérem. Nízkotlaké dmychadlo bylo třístupňové, vysokotlaký kompresor měl osm stupňů a turbína byla třístupňová. Statický tah činil 14,42 kN. S touto pohonnou jednotkou začaly létat prototypy L-39 X-02, X-03 a později i X-05. Po několika závadách na lopatkách turbíny bylo dohodnuto, že sériově vyráběné Albatrosy budou osazovány sovětskými motory AI-25TL stejné koncepce i tvaru o maximálním tahu 16,87 kN, které se pak v provozu plně osvědčily. Konstrukční tým z jinonického Motorletu navrhoval na bázi AI-25W ještě další pokrokovější varianty, ty se ale nikdy nedostaly do výroby. Proudový motor výrobního čísla 05 o průměru 850 mm a délce 1 943 mm měl hmotnost 380 kg se směšovačem. Do sbírky VHÚ byl získán z Aera n.p. Vodochody v roce 1976 a dlouhá léta vystavován na manipulačním vozíku u pátého prototypu L-39 Albatros trupového čísla 3905 v expozici Leteckého muzea VHÚ.