K nejhezčím a zároveň i nejvýkonnějším motorům vyráběným před 2. světovou válkou v Akciové společnosti Walter, továrna na automobily a letecké motory v Praze – Jinonicích, patřil bezesporu i zajímavý dvouřadý čtrnáctiválcový hvězdicový motor Walter Mars 14. Ten vyráběla jinonická Waltrovka v licenci podle obdobného francouzského čtrnáctiválce Gnome-Rhône Mercure 14 M. U nás pak byl označován jako Walter Mars 14 I-SR a údajně jej bylo do roku 1940 vyrobeno na 270 kusů. Nejsou však známy žádné domácí konstrukce, ve kterých by byl použit. Jeho francouzský vzor v průběhu války dokonce poháněl, mimo jiné i obří transportní letouny Messerschmitt Me 323 Gigant.
Z konstrukčního hlediska šlo o čtrnáctiválcový dvouhvězdicový vzduchem chlazený motor s kompresorem, karburátorem a reduktorem o celkovém zdvihovém objemu 18,984 l. Vyznačoval se velice kompaktní konstrukcí a malými rozměry. Jeho průměr byl pouhých 964 mm a celková délka 1 300 mm. Suchá hmotnost se pak pohybovala kolem 420 kg. Na vzletový výkon pak dával úctyhodných 700 k (515 kW) při 3 030 otáčkách klikového hřídele.
Představovaný exponát sloužil původně firmě Walter jako výstavní maketa. A jako takový byl i vnějškově upraven. Byl natřen převážně černou barvou a některé díly byly chromovány. Jako celek byl umístěn na standardním firemním výstavním stojanu. Později se stal součástí kolekce motorů v Národním technickém muzeu, odkud byl dlouhodobě zapůjčen do Expozice letectví a kosmonautiky v Praze-Kbelích. V roce 1993 pak byl v rámci narovnání vztahů s NTM převeden trvale do sbírky VHÚ.