Model představuje jednomístný, jednomotorový dvojplošník, který byl v pohnutém roce 1938 páteří naší letecké obrany. Nese imatrikulaci L6. Modelář František Boháček vytvořil model v roce 1953.
O tom, že tento model bude jednotným stíhacím letounem československého vojenského letectva, rozhodlo Ministerstvo národní obrany 6. června 1934. Letouny B-534 první série se dostaly k jednotkám v létě 1935. Stroje třetí série měly některé shodné prvky se sérií první – otevřený pilotní prostor, dřevěnou vrtuli, čtyři kulomety (posléze však byly u všech stíhaček první série dva kulomety odmontovány), rozdíly spočívaly v jednom společném vstupním otvoru vzduchu do kompresoru pod motorem a kapotovanými koly (i když se většinou létalo bez kapot). Rozpětí letounu bylo 9,40 m, délka 8,10 m a výška 3,15 m. Hmotnost prázdného letounu byla 1460 kg. Výkon motoru 625 kW, rychlost letounu 380 km/h (čtvrtá série), jeho dolet 600 km a dostup 10 600 km. Výzbroj tvořily čtyři synchronizované kulomety vzor 30 ráže 7,92 mm se zásobou 250 (maximálně 300) nábojů na zbraň, popřípadě šest kusů 10 kg nebo čtyři kusy 20 kg bomb.
Model je vyroben z papíru, balsy a kovu. Rozměry modelu - rozpětí 1840 mm, délka 1740 mm a výška 600 mm.
Model byl do sbírky VHÚ Praha získán koupí v roce 1953.