Jde o model britského obojživelného dopravního letounu, jehož torzo je vystaveno v leteckém muzeu ve Kbelích. V rámci předváděcího turné tohoto stroje firmy Saunders Roe došlo k přistání na československém letišti v Praze-Kbelích dne 5. 10. 1933, jemuž přihlíželi i zástupci společnosti ČSA. Ti hledali vhodný typ pro lety na jih Evropy a tak po sérii dalších jednání došlo k zakoupení tohoto letounu. Byla mu přidělena imatrikulace OK-BAK, se kterou poté od srpna 1934 létal v letních sezónách s osmi platícími cestujícími na lince Zagreb–Sušak / dnes Rijeka /a zpět. Ve své cílové destinaci přistával na moři a do hotelů byli cestující přepraveni najatou lodí (samozřejmě za příznivých povětrnostních podmínek). Let z Prahy do Sušaku tak trval cca pět hodin. Za okupace byl letoun rozebrán a po té se jednotlivé kusy dostaly do soukromých rukou. Trup po válce sloužil jako hausbót na Orlické přehradě. Po té byl odkoupen Vojenským historickým ústavem a po renovacích vystaven v Leteckém muzeu ve Kbelích.
Tento obojživelný jednoplošník byl poháněn dvěma motory Walter Pollux IIR, prázdný vážil 2750 kg, rozpětí měl 19,51 m, délku 14,55 m a výšku 4 m. Jeho maximální rychlost byla 194 km/h.
Model je vyrobený ze dřeva a kovu, ve stříbrné barvě a s imatrikulací, tak aby odpovídal skutečnému letounu. Je v měřítku 1:39.
Do sbírky VHÚ Praha byl zakoupen od jeho autora v roce 2019.