V létě roku 1919 byl Otakar Nejedlý pověřen vedením umělecké výpravy malířů do Francie, pořádané Památníkem odboje v Praze. Dalšími členy výpravy byli malíř Bohuslav Harna a Martin Bureš, přímý účastník bojů ve Francii. Cílem této skupiny bylo dokumentární zpracování míst bojů čs. legionářů v oblastech kolem Arrasu, Terronu a Vouziers. Výsledkem Nejedlého umělecké práce byly asi dvě desítky rozměrných pláten, zachycujících ponurou atmosféru krajiny, zničené výbuchy granátů a dělostřelecké palby. Své prožitky zpracoval jejich autor v knize „Malířovy dojmy z bojišť Francie“.
Prezentovaná malba se nese v expresivním duchu stejně jako celý soubor Nejedlého válečných pláten. Zobrazuje zpustošenou pláň bojiště u severofrancouzské vsi Prunay. Autor využívá sytě modré barvy v kombinaci se zemitými tóny hnědé a červené. Běloba se studenými tóny modré harmonicky prosvětlují obraz znetvořené krajiny. Skupiny vran se vznášejí nad bojištěm přesně, jak to popisuje Nejedlý ve svých vzpomínkách.
Malíř-krajinář Otakar Nejedlý (1883–1957) pocházel z oblasti Podřipska. Ve výtvarném nadání jej výrazně podporovala rodina. V letech 1898–1901 studoval na Akademii výtvarných umění v Praze u profesorů Ferdinanda Engelmüllera a Antonína Slavíčka. Na svých studijních cestách procestoval nejen Evropu, ale i daleký Orient. Po dvou strastiplných letech v Indii a na Cejlonu, při nichž často trpěl i hladem, se vrátil raději zpátky do Čech.
Otakar Nejedlý nenáleží do okruhu výtvarníků-legionářů. Za první světové války nebojoval na žádné z front. Avšak tato krátká několikaměsíční etapa je neodmyslitelnou a významnou součástí umělcova vývoje. Stejně důležitá byla pro Nejedlého také jeho pedagogická dráha na pražské Akademii výtvarných umění, kde vyučoval od roku 1925 až do konce svého života krajinářství.
Plátno, olej, 237 x 136 cm.
Umělecké dílo získal Vojenský historický ústav Praha formou nákupu v roce 1924.