Pro dopravu pohonných hmot a olejů pro menší výsadkové jednotky používala naše armáda speciální, původně sovětské, zásobníky na tekutiny PD-BB. Ty bylo možné vyhazovat ze dveří výsadkových letounů, nebo zavěšovat pomocí speciálních ocelových pasů pod letouny, podobně jako letecké pumy. Padák, sloužící k měkkému dosednutí kontejneru, byl po odhozu vždy aktivován výtažným lanem.
Šlo v podstatě o válcové těleso stočené z profilovaného ocelového plechu, které mělo dvě samostatné komory na kapaliny. Větší o objemu 90 l zpravidla na benzín a menší na 10 l oleje. Každá komora měla vlastní plnící hrdlo, benzínová navíc výpustný otvor ve dně uzavřený šroubovou zátkou. Příď a záď zásobníku obě komory mírně přesahovaly a sloužily k uchycení tlumiče nárazů a nákladního výsadkového padáku PDK-42. Polokulová tlumící příď byla ušitá z leteckého avizentu a vycpaná průmyslovou vatou. Samotný padák byl po připevnění k zásobníku ještě chráněn plátěnou padákovou komorou, která nesla i kapsy na složení výtažného lana.
Tělo zásobníku bylo natřeno khaki barvou a neslo červené razítko s označením PD-BB, výrobním číslem a datem výroby. V tomto případě šlo o konec roku 1954. Průměr kapalinového kontejneru byl 410 mm, celková délka zásobníku i s padákem a tlumičem nárazu 1 800 mm a celková hmotnost bez náplně 43 kg.
Tento velice zajímavý sbírkový předmět získal VHÚ převodem v roce 1989 od Dopravního leteckého pluku Praha-Kbely.