Po první světové válce, v níž sehrály německé vzducholodě Zeppelin roli válečných strojů s pozorovacím a bombardovacím účelem, byla jejich další produkce výrazně omezena Versailleskou mírovou smlouvou. Celá existence společnosti Zeppelin se stala velmi nejistou. Paradoxně ji zachránila zakázka na větší vzducholoď pro Americké vojenské námořnictvo (s označením LZ-126), díky níž se podařilo překlenout nejsložitější období 1. poloviny 20. let. Spolu s hospodářskou konjunkturou se společnost rozhodla navázat na svou historii dopravního přepravce z doby před rokem 1914 a ve chvíli, kdy byly odstraněny zbylé zákazy související s výrobou, padlo rozhodnutí postavit největší vzducholoď na světě.
Výsledný stroj nesl označení LZ-127 „Graf Zeppelin“ a do provozu byl uveden v roce 1928. Daleko před dobou, než vzniklo klasické civilní letectví, začala LZ-127 s transatlantickou dopravou. S cílem vytvořit pro vodíkem naplněného obra co nejlepší reputaci (vzducholoď byla jen zhruba o 30 m kratší než Titanic), byla v roce 1929 provedena cesta kolem světa, která trvala 35 dní a vedla na trase mezi německým Friedrichshafenem, japonským Tokiem a americkými Los Angeles a Lakehurstem. Pasažéry tvořili především novináři. Vrcholem cesty bylo přijetí ředitele společnosti Zeppelin Huga Eckenera u amerického prezidenta Herberta Hoovera. Vzducholoď LZ-127 následně úspěšně sloužila až do roku 1936, kdy byla stažena z provozu po katastrofě LZ-129 Hindenburg. Sešrotována byla na počátku druhé světové války v Německu.
Pamětní plaketa z postříbřeného bronzu má průměr 50,7 mm. Na averzu je ve středovém medailonu šestiúhelníkového tvaru poprsí Ferdinanda von Zeppelina (zakladatele společnosti, který zemřel již roku 1917). Pod medailonem jsou v nápise technické parametry světové plavby: „33 737 km“, které vzducholoď urazila, a „287 Std. 36‘“, značící časové trvání letu v hodinách a minutách. Opis kolem medailonu Z[ur] ER[innerung] A[n] D[ie] WELTFAHRT D[er] L[uftschiff] L.Z. 127, AUG[ust] 1929. V překladu „Na paměť světové plavby vzducholodě L.Z. 127, srpen 1929. Na reverzu je zobrazena severní hemisféra Země s názvy cílových měst a daty průletu: FRIEDRICHSHAFEN 15. 8., TOKIO 19. 8., LOS ANGELES 26. 8. a LAKEHURST 29. 8.