Jednou z oblíbených disciplín se stalo létání na klouzavém padáku, jež umožňovalo pilotovi opravdu těsné sepětí s okolní vzdušninou. Ve světě byly vyráběny různé konstrukce, včetně různých verzí jejich motorizace. Domácím produktem byla souprava Farao, již vyráběla firma Anex Cirus počátkem devadesátých let minulého století. Tvořil ji vrchlík typu křídlo s 55 komorami, ušitý z umělé tkaniny, připevněný pomocí kevlarových šňůr k postroji, jehož základem byla laminátová sedačka pokrytá tkaninou. Součástí postroje byl také červenobíložlutý záchranný padák s kruhovým vrchlíkem, nesený v zadní části sedačky. Výrazné barvy měly pomoci ke snadnějšímu vyhledávání padáku a pilota při jejich uvíznutí v porostu nebo na stromech. Což nebyl podle původního majitele zcela ojedinělý jev. Hlavní vrchlík byl ovládán pomocí řídicích šňůr a umožňoval kromě manévrování také měnit klouzavý úhel letu. I komplet Farao bylo možno motorizovat pomocí speciálního pístového motoru s vrtulí v tlačném uspořádání.
Soupravu o rozpětí 11,6 m a hmotnosti 7,2 kg získal VHÚ do sbírky darem od soukromníka v roce 2016.