Snímek zachycuje drak jednomotorového stíhacího dvouplošníku Avia B-534, vyprojektovaného konstruktérem Františkem Novotným. Byl odvozen od stíhacího dvouplošníku B-34, jehož prototyp poprvé vzlétl 2. února 1932. Typ B-34 měl moderní celokovovou konstrukci, byl však vybaven nepříliš výkonným motorem Vr-36 (domácí licence motoru Hispano-Suiza 12Nbr, 650 koní). Na základě B-34 byly navrženy další typy s jinými motory, ale pouze typ B-234 se dostal alespoň do stádia prototypu, ač do sériové výroby zaveden nebyl.
Úspěšné završení celé Novotného vývojové řady představoval teprve typ B-534, který se od předešlých verzí odlišoval zejména silnějším motorem Hispano-Suiza 12Y. První zkušební let prototypu B-534 se uskutečnil 25. května 1933, sériová výroba byla zahájena roku 1935 a ukončena byla až po zániku ČSR. Stíhací dvouplošník Avia B-534, vyráběný v několika verzích, se stal nejrozšířenějším letounem v čs. letectvu.
Rozpětí křídel u všech verzí bylo 9,40 m, nosná plocha 23,56 m², výška letounu 3,15 m a délka letounu 9,1 m. Stroj mohl v závislosti na typu vystoupat maximálně do výšky 10 000–10 600 m, maximální rychlost dosahovala až 380 km. Dolet činil 600 km, u verze Bk-534 pouze 500 km. Mezi hlavní přednosti B-534 patřila vedle vysoké obratnosti také ve své době uspokojivá rychlost. Samotná koncepce dvouplošníku však byla již zastaralá, nevýhodu představoval i pevný podvozek.