František Fiala (16. 8. 1891, Záryby u Kostelce nad Labem – 7. 4. 1930, Praha) nepatří sice k nejznámějším osobnostem československé armády, přesto v ní však dokázal ve svém krátkém životě zanechat úctyhodnou stopu. Během první světové války působil jako velitel roty odloučeného praporu c. a k. pěšího pluku č. 91. Bojoval mimo jiné i na sočské frontě, kde byl jeho prapor nasazen v horách mezi městy Kobarid a Tolmin. Brzy se však rozhodl vyměnit pěchotu za letectvo. V letech 1917–1918 sloužil jako letecký pozorovatel, nejprve u Fliku 13D na ruské a posléze u Fliku 50D na italské frontě, kde současně vykonával funkci zástupce velitele setniny.
Rozpad Rakousko-Uherska a konec světové války ho zastihl v Praze. Díky tomu se v listopadu 1918 stal jedním z prvních důstojníků československého Leteckého sboru v Praze a pobočníkem jeho velitele setníka Jindřicha Kostrby. Zajímavou kapitolou jeho života se stala práce na vývoji spolehlivého československého padáku F.P.S. (škpt. Fiala – kpt. Popelák – ing. Svoboda), který se podobal americkému padáku systému Irvin. Tento model byl posléze v československém letectvu zaveden pod označením PAK a dočkal se i exportních úspěchů. Toho se však již František Fiala nedočkal, zemřel na následky nemoci ve věku pouhých 38 let dne 7. dubna 1930.
Legitimace vydaná Františku Fialovi v červnu 1918 během jeho služby u Fliku 50D je jednoduchá karta přehnutá uprostřed do podoby knížečky. Veškeré údaje o majiteli se nacházejí na titulní straně, uvnitř je pak vlepená fotografie s razítkem jednotky a podpisem vlastníka.
Rozměry: 7 x 11,5 cm