Snímek zachycuje restaurování stíhacího letounu Avia B-534 v Leteckých opravnách v Trenčíně. Po skončení druhé světové války se nezachoval žádný letoun Avia B-534, avšak naštěstí se dochovalo velké množství částí trupu a vybavení letounu. Proto v roce 1973 mohly být všechny dochované díly i s výkresovou dokumentací přesunuty do Trenčína, kde již nějakou dobu působila při místním aeroklubu restaurátorská skupina pod vedením pana Antona Královiče.
Za podpory Leteckých opraven Trenčín začali restaurátoři dávat letounu jeho původní podobu. Chybějící části, jako křídla a ocasní plochy, byly vyrobeny ze dřeva, motorové a ostatní plechy spasovány nově podle originálních výkresů. Kabina byla vybavena a zakryta podle dochovaných fotografií. Letoun pak v Trenčíně získal dobovou kamufláž, sestávající z khaki barvy nahoře a stříbrného bronzu zespodu.
Plukovní označení nesl podle dochovaného výrobního čísla 226 na původní kostře trupu. To jej přiřazovalo k 34. letce Leteckého pluku 1 Tomáše Garrigue Masaryka. Do Kbel byl stroj přivezen 3. června 1975 a ihned se započalo s jeho sestavováním. Slavnostně byl předveden 6. června 1975 zástupcům armády, leteckým závodům a veřejnosti spolu s dalšími letadly ČSLA. Od té doby je vystaven v Leteckém muzeu ve Kbelích.