Pro potřeby reprezentace Letecké amatérské asociace ČR byl v roce 2002 postaven jednomístný samonosný středoplošník Junior 2002, který vycházel z osvědčených konstrukcí firmy TeST. Stroj byl maximálně odlehčen, aby jeho prázdná hmotnost nepřesahovala 200 kg a poháněl jej redukovaný motor Rotax 447 UL s mechanicky stavitelnou vrtulí Varia. Konstrukce měla pozoruhodné parametry a LAA letoun využívala hlavně k soutěžnímu létání a reprezentaci v zahraničí. V soutěžích se s ním na předních pozicích pravidelně umisťoval především reprezentant Ing. Jan Lukeš, který na stroji ustanovil také několik světových rekordů v kategorii RAL 1T. Šlo o tyto dodnes nepřekonané výkony:
- 8. 6. 2006 - rychlost na uzavřené trati 50 km - 175,87 km/h
- 11. 6. 2006 - vzdálenost na uzavřené trati s omezeným palivem - 209,8 km
- 14. 6. 2009 - rychlost na uzavřené trati 100 km - 166,8 km/h
- 11. 8. 2010 - let na přímou vzdálenost bez motoru - 54,43 km
Po dolétání stanoveného rezurzu skončil Junior uložen v hangáru Aeroklubu Havlíčkův Brod, odkud byl soukromým majitelem v roce 2017 věnován do sbírky VHÚ, aby v plánované expozici sportovního letectví připomínal úspěchy našich leteckých výrobců malých letadel a dále především osobnost nedávno tragicky zesnulého Ing. Jana Lukeše. Letounek měl celkem nalétáno 451,5 h při 817 vzletech.
Technická data:
Motor Rotax 447 UL o výkonu 40 k (29,5 kW) při 6 600 ot/min
Rozpětí 13,2 m
Délka 7,2 m
Prázdná hmotnost 200 kg
Maximální hmotnost 300 kg
Maximální rychlost 180 km/h
Klouzavost 1: 20