Snímek zobrazuje Avii S-92 umístěnou v protiletadlovém učilišti, kde sloužila jako učební pomůcka. Německý Messerschmitt Me 262 Schwalbe se stal za druhé světové války prvním bojově nasazeným proudovým letounem. V poválečném Československu létalo několik „Švalbin“ i v našem letectvu, a to právě pod označením S-92. Dva z těchto vzácných strojů jsou dodnes ozdobou sbírky VHÚ.
První prototyp Me 262 poháněný ještě pístovým motorem Jumo 210 G vzlétl 18. dubna 1941, ale sériové stroje se do výzbroje německé Luftwaffe dostaly až v průběhu léta 1944. Většina útvarů vyzbrojená Me 262 se koncem války nacházela na českém území. Během okupace se v Avii stavěly přídě a další díly těchto letounů, v některých dalších továrnách se vyráběly součásti motorů Jumo 004. Po skončení války tak na našem území zůstalo mnoho použitelných draků a jejich částí, a proto bylo již v roce 1945 rozhodnuto sestavit co největší počet těchto letounů. Draky se kompletovaly v letňanské Avii a motory v Malešicích. Do Vánoc roku 1945 byl připraven první stroj, který zalétal Antonín Kraus 27. srpna 1946.
Celkem mělo československé letectvo pouze deset těchto strojů, z toho sedm jednomístných Me 262 A, označovaných jako S-92, a tři dvoumístné Me 262 B s označením CS-92. Počátkem padesátých let byla vytvořena 5. stíhací letka, která měla za úkol školit piloty a další personál v ovládání proudové techniky. Po nástupu sovětských proudových typů byly zbylé S-92/CS-92 rozptýleny po ČSR jako učební pomůcky.
Snímek byl do sbírky Vojenského historického ústavu Praha získán před rokem 1989.