V šedesátých letech 20. století uspořádalo Armádní výtvarné studio v Praze několik studijních cest umělců do spřátelených zemí tehdejšího komunistického režimu. Výtvarník Vladimír Šolta (1924–1977), který stál v čele studia v letech 1961–1966, navštívil se svým týmem (Radomír Kolář, Antonie Povondrová, Vendelín Zdrůbecký) v několika etapách Sovětský Svaz, Kubu, Vietnam, Chile a Egypt. Vznikly tak rozsáhlé série maleb a kreseb s přírodními a architektonickými tématy. Na pravidelných výstavách měly přiblížit odlišnosti života a přírodní krásy exotických zemí, do nichž se tehdy jen málokdo z Československa dostal.
Na prezentované malbě autor zobrazil nádhernou scenérii přírodního parku Escalera de Jaruco, ležícího v severní oblasti Kuby. Malba na první pohled zaujme množstvím výrazných barevných odstínů. Pro Šoltu je vždy barva dominantním prvkem, který je upřednostněn před zachycením skutečné podoby přírody. Barva je jediným prostředkem pro niterné vnímání daného díla.
Vladimír Šolta patřil ke skalním členům Armádního výtvarného studia (AVS) od doby jeho vzniku v roce 1953. V letech 1961–1968 stál také v jeho čele. Za jeho vedení došlo k několika reformním pokusům, které měly vést k personálnímu oživení a zcivilnění této složky Hlavní politické správy MNO. Mezi členy studia byli pravidelně přijímáni absolventi vojenských kateder vysokých uměleckých škol. Zdálo se, že události Pražského jara zlomily Šoltovi vaz. Byl sesazen z funkce náčelníka AVS, ale už v následujícím roce se začal opět výrazně politicky angažovat ve Federálním shromáždění a reformovaném Svazu čs. výtvarných umělců. K jeho pozitivnímu politickému profilu nepochybně přispělo i manželství s herečkou a vysokou komunistickou funkcionářkou Jiřinou Švorcovou.
Tempera na sololitu, 1 200 x 1 500 mm.