Pro záchranu letců z pomalejších letadel byly u nás často používány lehké padáky řady ATL známého výrobce Mars a.s., Jevíčko. Mezi ně patřil i zádový padák ATL-92-S (někdy označovaný také jako ATL-88/92-S), opatřený ještě speciální sedací poduškou. To jej předurčovalo pro použití především ve výkonnějších kluzácích, kde pilot v kokpitu spíše ležel, než seděl. Nicméně jeho konstrukce nijak nezabraňovala jeho využití i v ostatních letadlech.
Součástí padáku byly kromě hlavního kruhového vrchlíku o ploše 36 m², vybaveného dvaceti nosnými šňůrami, také nosný postroj s upínacími sponami a karabinami, barevný obal padáku, ruční uvolňovač a výtažný padáček se spojovací šňůrou. Celek pak byl dodáván v přenosné brašně. Jako konstrukční materiál byly použity polyamidové tkaniny.
Systém ATL-92-S zaručoval záchranu letce do hmotnosti 115 kg při rychlostech do 277 km/h a minimální výšce použití 100 m. Spolehlivou funkci však se zkušební figurínou prokázal při testech až do rychlosti 330 km/h při hmotnosti zátěže 136 kg.
Zabalený padák měl před použitím rozměry 690 x 360 x 90 mm a hmotnost do 7 kg. Jednalo se tedy o velice skladnou a lehkou jednotku, dobře umístitelnou do kabiny letadla nebo kluzáku.
Představovaný exponát byl vyroben na počátku roku 1996 a dlouho používán našimi sportovními letci. Po skončení základní životnosti byla po opravě jeho lhůta použití ještě výrobcem prodloužena až do konce roku 2015. Do sbírky VHÚ byl věnován v roce 2022 Aeroklubem Zbraslavice.