Na prahu 1. světové války byly Škodovy závody v Plzni schopny konstrukčně i výrobně zvládnout veškeré námořní i pozemní dělostřelecké zbraně a jejich střelivo. V porovnání se světem dělostřelecký obor ve Škodových závodech nezaostával, naopak v některých směrech dosahoval špičkových výsledků. Díky tomu se o škodovácká děla ucházeli také zahraniční zákazníci. V případě polních děl to byly zejména Čína, Turecko, ale kupříkladu také carské Rusko. 7,5 cm polní kanón d/29 vzor 1911 systému Škoda se zákluzem 1390 mm byl vyráběn ve větším množství hlavně pro export do Číny. Konkrétně tento byl vyroben v roce 1914. Na místo určení se však nedostala dodávka celá. Po vypuknutí 1. světové války byla část dodávky zabavena italskými orgány na lodi, která děla převážela do Číny. Zbytek převzala v továrně Skoda Werke Plzeň vojenská správa a děla byla dána do výzbroje rakousko-uherské armády a poslána na srbskou frontu.
Dělo má ocelovou hlaveň, vodorovný klínový závěr, kapalinovou zákluzovou brzdu a zpruhový vratník. Chobotová lafeta se štítem. Ráže děla je 75 mm, hmotnost střely 6 kg, počáteční rychlost střely 520 m/s, dostřel 6000 m a hmotnost děla 925 kg.
Ve sbírce VHÚ se nacházejí dva kanony tohoto typu.